POLITYKA PRYWATNOŚCI

Wstęp

Dziękujemy Państwu za wizytę na naszej stronie.  

Niniejsza Polityka Prywatności zawiera informacje dotyczące przetwarzania przez Baltic Towers Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, 80-873, ul. Na Ostrowiu 15/20, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem  0001026771, NIP: 7011133085, REGON: 524687244, (dalej: „Administrator”, „Baltic Towers”, ,,Spółka”  „My” lub „Operator”) danych osobowych obecnych oraz potencjalnych Klientów  i Kontrahentów Spółki, a także innych osób odwiedzających stronę internetową, funkcjonującą pod adresem https://baltictowers.pl/, administrowaną przez Spółkę (dalej łącznie – Użytkownicy) oraz nasze profile w mediach społecznościowych.

Jako administrator danych, pragniemy zapewnić, że przetwarzanie Państwa danych osobowych  odbywa się zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwanego RODO), a także innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym Prawa Komunikacji Elektronicznej i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Szanujemy prywatność naszych Użytkowników, w związku z czym udostępniamy niniejszą Politykę Prywatności, aby każdy Użytkownik wiedział w jakim zakresie i przez jakie podmioty jego dane osobowe są przetwarzane, w tym mógł samodzielnie, świadomie i swobodnie decydować o tym, czy skorzysta z oferowanych przez nas usług i produktów.  W Polityce Prywatności opisujemy ogólnie w jaki sposób i w jakim zakresie zbieramy dane osobowe Użytkowników, do jakich celów wykorzystujemy te dane, komu je udostępniamy lub powierzamy, jak je chronimy oraz jakie Użytkownikom przysługują prawa.

Uszczegółowieniem niniejszej polityki mogą być dedykowane klauzule informacyjne, które Użytkownik będzie otrzymywał od nas  podczas pozyskiwania jego danych w określonych działaniach, realizowanych przez Spółkę. Główną podstawą wszelkich praw podmiotów danych i zasad ich przetwarzania jest wskazane powyżej Rozporządzenie RODO.

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych

Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Baltic Towers Sp. z o.o. jest Pan Paweł Modrzejewski, zastępcą Inspektora jest Pani Izabela Walczak.  

Kontakt z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, jest możliwy pod adresem e-mail: iod@baltictowers.pl.  

Kontakt do zastępcy Inspektora Ochrony Danych jest możliwy pod numerem tel. 791 543 400. 

Zasady przetwarzania danych osobowych

Doceniamy zaufanie, którym obdarzyli nas nasi Użytkownicy. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zasady, jakimi się kierujemy podczas przetwarzania danych:

  • dokładamy wszelkich możliwych starań, aby dane osobowe były przetwarzane w sposób bezpieczny, rzetelny, zgodny z prawem oraz przejrzysty dla Użytkownika,
  • dane osobowe są pozyskiwane i dalej przetwarzane w minimalnym zakresie, niezbędnym do realizacji celów, dla których są zbierane,
  • cele zbierania danych osobowych są jasno określone i mają oparcie w przepisach prawa – nie przetwarzamy danych w sposób niezgodny z tymi celami,
  • Baltic Towers dokłada wszelkich starań, aby  zapewnić aktualność i poprawność danych osobowych Użytkowników oraz niezwłocznie reagować na każde wnioski o sprostowanie, czy aktualizację danych,
  • na zasadach określonych w RODO, w zależności od podstawy przetwarzania danych, zapewniamy  Użytkownikom prawo  do dostępu do ich danych osobowych, prawo ich poprawiania, a także prawo do usunięcia danych osobowych, ograniczenia przetwarzania,  przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest zgoda, zapewniamy możliwość wycofania zgody, w równie  łatwy sposób, jak jej wyrażenie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, jakie miało miejsce przed jej wycofaniem,   
  • zapewniamy każdemu Użytkownikowi prawo do niepodlegania decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych, w tym profilowaniu,
  • ograniczamy przechowywanie danych osobowych zgodnie z przepisami prawa, jedynie do okresu niezbędnego dla realizacji celów, dla których dane są zbierane, chyba że zachodzą zdarzenia mogące wydłużyć okres przechowywania danych, np. dochodzenie roszczeń,
  • zapewniamy bezpieczeństwo przetwarzanych danych,
  • jeżeli dane osobowe są udostępniane innym podmiotom, następuje to w sposób bezpieczny, umownie zabezpieczony oraz zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.

Bezpieczeństwo danych osobowych

Baltic Towers Sp. z o.o. podejmuje techniczne i organizacyjne środki służące ochronie danych osobowych przed bezprawnym czy nieautoryzowanym dostępem lub wykorzystaniem, jak również przed przypadkowym ich zniszczeniem, utratą lub naruszeniem integralności.  Zapewniamy zaangażowanie kadry zarządzającej i całego personelu w funkcjonowanie stworzonego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, w tym danych osobowych oraz podejście procesowe do przetwarzania danych. W ramach zapewniania bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych zobowiązujemy się do uwzględnienia:

  1. poufności danych – chronimy dane przed przypadkowym ujawnieniem osobom trzecim,
  2. integralności – chronimy dane przed nieuprawnioną modyfikacją,
  3. dostępności – zapewniamy, że dane są możliwe do wykorzystania na żądanie, w założonym czasie przez podmiot uprawniony do pracy w danym systemie teleinformatycznym/zasobie.

Dane osobowe Użytkowników mogą być przetwarzane przez podmioty trzecie jedynie w przypadku, gdy taki podmiot zobowiąże się do zapewnienia właściwych technicznych i organizacyjnych środków gwarantujących zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, w tym do zachowania ich poufności. Każdy pracownik oraz zleceniobiorca Spółki, mający dostęp do danych osobowych, dysponuje odpowiednim upoważnieniem i jest zobowiązany do zachowania poufności.

Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL) oraz przechowywania (szyfrowanie). Wdrożona jest określona polityka haseł.

Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerach renomowanego dostawcy.  Firma hostingowa w celu zapewnienia niezawodności technicznej prowadzi logi na poziomie serwera. Zapisowi mogą podlegać:

  • zasoby określone identyfikatorem URL (adresy żądanych zasobów – stron, plików),
  • czas nadejścia zapytania,
  • czas wysłania odpowiedzi,
  • nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
  • informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
  • adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
  • informacje o przeglądarce użytkownika,
  • informacje o adresie IP,
  • informacje diagnostyczne,
  • informacje związane z obsługą poczty elektronicznej kierowanej.

W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy dane Użytkowników?

Baltic Towers Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe Użytkowników wyłącznie w określonych, jednoznacznych i zgodnych z prawem celach i na określonej podstawie, tj.:    

  • w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane poprzez dowolny kanał komunikacji (np. email, formularz, telefon, portal społecznościowy) zapytanie, w tym zwłaszcza w związku z zainteresowaniem naszymi usługami / produktami, gdzie podstawą przetwarzania jest niezbędność do podjęcia działań na żądanie Użytkownika przed zawarciem umowy oraz prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora danych(art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – w zależności, czy Użytkownik jest stroną umowy, czy reprezentuje stronę umowy.   
  • w celu realizacji zawartej umowy, gdzie podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO – jeśli  Użytkownik jest stroną umowy lub art. 6 ust 1 lit. f RODO – uzasadniony interes Spółki, jeśli Użytkownik jest osobą reprezentującą Podmiot, który zawarł umowę bądź osobą podaną do kontaktu w celu realizacji umowy. W tym przypadku przetwarzamy zwykle podstawowe dane służbowe, takie jak: imię, nazwisko, adres mailowy, nr telefonu;
  • w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Spółce, jako administratorze, wynikającego np.
    z ustawy o rachunkowości czy przepisów podatkowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  • w celu realizacji działań marketingowych polegających np. na wysyłce newslettera, czy prezentacji oferty marketingowej na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub w oparciu o nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • w celu przeprowadzenia rekrutacji w przypadku aplikacji na konkretne stanowisko , w oparciu o obowiązujące przepisy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) lub w określonych sytuacjach na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  • w celach, o których informujemy szczegółowo w punkcie „Pliki cookies“ na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub prawnie uzasadnionego interesu Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • w celu windykacji należności, jeżeli zaistnieje taka potrzeba lub dochodzenia roszczeń cywilnoprawnych bądź ich odpierania, jeśli takowe się pojawią, co jest naszym uzasadnionym interesem ( art. 6 ust. 1 lit.
    f RODO);
  • w celach statystycznych i archiwizacyjnych, w oparciu o istniejące przepisy prawa lub nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. c i art. 6 ust. 1 lit. f RODO).  

W przypadku wysłania nam zapytania ofertowego, poproszenia o kontakt, wysłania wiadomości poprzez media społecznościowe – dane Użytkownika trafią do odpowiednich osób odpowiedzialnych za realizację danego obszaru działania. 

Podanie danych kontaktowych w przesłanym mailu lub innym komunikacie jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwić nam ustosunkowanie się do przesłanego zapytania.

Podanie danych jest obowiązkowe w sytuacji, gdy ich przetwarzanie odbywa się na podstawie przepisów prawa. Ich niepodanie będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia i realizacji umowy.

Sposób i zakres zbierania danych

Dane osobowe naszych Klientów/Kontrahentów pozyskujemy, co do zasady, od nich samych. W przypadku osób podawanych do kontaktu w celu realizacji umowy źródłem ich pozyskania jest Podmiot, z którym Spółka podpisuje daną umowę. Każdorazowo zbieramy dane w niezbędnym, minimalnym zakresie do zrealizowania określonej usługi/produktu. Są to co do zasady:

  • podczas wysyłania do nas maila i/lub telefonowania – podstawowe dane identyfikacyjne
    i kontaktowe Użytkowników, takie jak: imię i nazwisko, adres e-mail, treść wiadomości, nr telefonu, nr NIP, adres działalności itp.;
  • podczas nawiązania z nami kontaktu poprzez dedykowany dla Użytkowników formularz kontaktowy znajdujący się na naszej stronie www pod zakładką ,,Kontakt” – podstawowe dane identyfikacyjne i kontaktowe Użytkowników, takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, dane przekazane w temacie oraz treści kierowanej wiadomości;
  • podczas nawiązania z nami kontaktu poprzez dedykowany dla dostawców formularz kontaktowy, w celu nawiązania z nami współpracy (zakładka ,,Dla dostawców”) – podstawowe dane identyfikacyjne i kontaktowe Użytkowników, takie jak: nazwa firmy, e-mail, nr telefonu, dane przekazane w temacie i treści wiadomości, dane zawarte w dołączonych do formularza plikach;
  • podczas przesłania nam swojej aplikacji na stanowisko wskazane w ofertach pracy w zakładce „Kariera” na naszej stronie internetowej – Użytkownik ma możliwość zapoznania się
    z prowadzonymi obecnie rekrutacjami; przy każdej ofercie znajduje się dedykowany formularz aplikacyjny poprzez który Użytkownik zainteresowany aplikacją na dane stanowisko może podać nam swoje dane osobowe takie jak: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu oraz przesłać swoje CV.
  • Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP Użytkownika).
  • Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu URL strony zawierającej formularz.

Niezależnie, w związku z korzystaniem przez Użytkownika ze strony internetowej Spółki Baltic Towers, gromadzimy także dane zawarte w logach systemowych (więcej w Polityce cookies poniżej).

Na stronach znajdują się także wtyczki do naszych profili w mediach społecznościowych – LinkedIn, Youtube. Kliknięcie w nie prowadzi do przełączenia na określony portal, co będzie się wiązało z przekazaniem określonych danych administratorowi danego portalu. Więcej informacji na ten temat znajduje się w punkcie „Profile w mediach społecznościowych.”

Jeśli Użytkownik nie chce podać danych poprzez formularze internetowe, zawsze może skontaktować się poprzez wysłanie maila na wskazany do kontaktu adres email lub dzwoniąc na podany na stronie nr telefonu.  

Prawa Użytkowników w związku z przetwarzaniem danych osobowych

Baltic Towers Sp. z o.o. realizuje prawa Użytkowników związane z przetwarzaniem ich danych osobowych. Prawa te wynikają z obowiązujących przepisów prawa w zakresie danych osobowych, w szczególności z art. 15-22 RODO.

Zapewniamy, że każdy Użytkownik ma:

  • prawo dostępu do danych, co oznacza prawo do otrzymania od Spółki potwierdzenia, czy dane osobowe są przetwarzane przez Baltic Towers, w jakim zakresie i w jaki sposób, w tym prawo do uzyskania ich kopii;
  • prawo do sprostowania danych – dotyczy np. nieaktualnych lub niedokładnych danych osobowych, a także prawo do ich uzupełnienia w przypadku, gdy są one niekompletne;
  • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli przetwarzamy dane osobowe w oparciu o nasz uzasadniony interes, np. w celu marketingu bezpośredniego lub dochodzenia roszczeń, wówczas w razie sprzeciwu Użytkownika, będziemy musieli zaprzestać przetwarzania jego danych, chyba że wykażemy istnienie istotnych, uzasadnionych podstaw dla przetwarzania, które to obiektywnie mają pierwszeństwo nad ochroną prywatności Użytkownika;
  • prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – polega, co do zasady, na żądaniu od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących Użytkownika danych osobowych. Żądanie takie zostanie w szczególności spełnione w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody lub naszego prawnie uzasadnionego interesu, który nie jest nadrzędny w stosunku do praw
    i wolności Użytkownika lub gdy ustał cel przetwarzania oparty na przepisach prawa. Zwracamy jednak uwagę, że żądanie usunięcia nie zostanie spełnione, gdy przetwarzanie okaże się niezbędne do wywiązania się z obowiązków prawnych ciążących na Spółce – np. wynikających z ustawy o rachunkowości;
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych – polega zwykle na czasowym zablokowaniu dostępu do danych Użytkownika, czy przeniesieniu danych do innego systemu;
  • prawo do przenoszenia danych – polega ono na  możliwości otrzymania lub przesłania kopii danych do wskazanego adresata. Ma zastosowanie, gdy przetwarzanie odbywa się w oparciu o zgodę lub na podstawie umowy oraz w sposób zautomatyzowany;
  • prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego – polega na możliwości złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że przetwarzanie odbywa się niezgodnie
    z obowiązującymi przepisami;
  • prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie (szczegóły poniżej w Punkcie „Zgoda – wycofanie zgody”).

Realizacja powyższych praw musi odbywać się zgodnie z prawem, zasadami współżycia społecznego oraz nie może naruszać praw i wolności, w tym dóbr osobistych innych osób. Wszelkie wnioski dotyczące przetwarzanych danych osobowych, w tym przysługujących praw, Użytkownik może przesłać mailowo na adres: office@baltictowers.pl / kontakt@baltictowers.pl lub pisemnie na adres siedziby Spółki z dopiskiem „Dane Osobowe”. W przypadku wniosku o cofnięcie zgody prosimy o zapoznanie się z poniższym Punktem „Zgoda – cofnięcie zgody”.

Każdy wniosek zostanie spełniony bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Termin ten może ulec przedłużeniu w przypadku skomplikowanego charakteru żądania lub dużej liczby żądań.

Zgoda – cofnięcie zgody

W relacji z Użytkownikiem, także w ramach usług oferowanych za pośrednictwem strony internetowej, Użytkownik może być poproszony o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, w tym na marketing elektroniczny, jeśli to właśnie zgoda może stanowić właściwą podstawę prawną dla przetwarzania danych osobowych. Wyrażenie zgody jest zawsze dobrowolne. Zaznaczamy, że obowiązek uzyskania przez nas zgody może wynikać z innych przepisów prawa niż RODO, np. zgoda na marketing telefoniczny lub elektroniczny jest uzyskiwana w oparciu o przepisy Prawa Komunikacji Elektronicznej lub ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Użytkownik ma prawo do wycofania zgody w każdym momencie poprzez bezpośredni kontakt w biurze Spółki lub za pośrednictwem poczty email na adres: office@baltictowers.pl / kontakt@baltictowers.pl.

Wycofanie zgody nie wiąże się z żadnymi negatywnymi konsekwencjami czy nieprzyjemnościami – jednak jej wycofanie może pociągać za sobą brak możliwości korzystania z takich usług jak np. otrzymywanie przez Państwa naszego newslettera.

Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Wniosek dotyczący wycofania zgody zostanie rozpatrzony niezwłocznie. Po zrealizowaniu wniosku zaprzestaniemy przetwarzać dane osobowe w celu marketingowym, w tym także w celu otrzymywania informacji marketingowych i handlowych drogą elektroniczną oraz przez telefon. Do momentu realizacji wniosku może się jednak zdarzyć, że Użytkownik otrzyma od nas informacje, z których zrezygnował, cofając zgodę. Podkreślamy także, że jeśli  przetwarzamy dane na potrzeby realizacji innych celów (np. realizacji umowy, usługi, wykazania dowodów, dochodzenia roszczeń), to możemy je nadal w tych celach przetwarzać na innej podstawie prawnej.

Przechowywanie danych

Spółka przechowuje dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celów, na które dane zostały pozyskane.  Okres przechowywania danych osobowych jest każdorazowo ustalony w ścisłej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, zwykle jest to 5 lat od momentu wystawienia faktury, licząc od końca roku, w którym faktura była wystawiona, przy ewentualnym uwzględnieniu możliwego dochodzenia roszczeń. Użytkownik ma prawo do uzyskania od nas informacji, jaki jest czas przechowywania jego danych osobowych. W przypadku przetwarzania danych na podstawie wyrażenia zgody dane będą przetwarzane do momentu jej wycofania, chyba, że ustał cel na jaki zgoda została wyrażona.

Odbiorcy danych oraz przekazywanie danych do krajów trzecich

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do odbioru danych na podstawie odpowiednich przepisów prawa – tj. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.  

W przypadku realizowania projektów, dane mogą być także przekazywane do podmiotów współpracujących
z nami nad ich wykonaniem.

Dane mogą być również przekazywane podmiotom powiązanym z nami kapitałowo oraz podmiotom, które współpracują z nami przy realizacji naszych usług/produktów, w tym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na nasze zlecenie, na podstawie uprzednio zawartej z nami umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (np. firmy hostingowe, IT, dostawcy oprogramowań, firmy marketingowe, firmy kurierskie).

Co do zasady nie przekazujemy Państwa danych do państw trzecich. Informujemy jednak, że posiadamy profile na portalach społecznościowych typu Facebook, Youtube, LinkedIn, Google. Dane znajdujące się na serwerach właścicieli tych portali przetwarzane są w krajach trzecich, w tym w USA, na zasadach opisanych w politykach prywatności danego serwisu. W ramach stosownych regulaminów, dostawcy ci zapewniają, że przetwarzanie odbywa się, zgodnie z obowiązującymi przepisami i z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa (transfer do USA w oparciu o DPF – Data Privacy Framework). W zakresie podmiotów, które nie są wpisane do programu DPF, podstawą prawną transferu będzie zobowiązanie podmiotu do stosowania postanowień standardowych klauzul wydanych na mocy decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej. Więcej informacji na ten temat a także linki do odpowiednich polityk prywatności znaleźć można w zakładce ,,Profile w mediach społecznościowych”.

Polityka plików cookies

Informujemy, że podczas korzystania z naszej strony internetowej, gromadzimy dane zawarte w logach systemowych. Wykorzystujemy je przede wszystkim w celach technicznych, związanych z administracją naszego serwisu. Ponadto, Spółka korzysta z tych informacji na potrzeby związane ze zbieraniem informacji statystycznych. Prowadzone statystyki pozwalają nam przede wszystkim na analizę korzystania z funkcjonalności dostarczanych przez stronę www. W logach systemowych gromadzone są informacje o adresach IP (numer interfejsu sieciowego), jednakże dane te nie pozwalają nam na jednoznaczne zidentyfikowanie Użytkownika (wskazanie konkretnej osoby fizycznej korzystającej z komputera czy innego urządzenia podłączonego do Internetu). Pliki cookies to niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez dany portal oraz zapisywane na komputerze Użytkownika (bądź innym urządzeniu, z którego korzysta).

Strona prowadzona przez Spółkę wykorzystuje pliki cookies w celu rozpoznawania osobistych preferencji Użytkownika. Innymi słowy stosowane przez nas pliki cookies pozwalają na rozpoznanie komputera Użytkownika w czasie kolejnej wizyty na stronie i mają na celu ułatwiać korzystanie ze strony.

W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.

W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Informujemy, że ograniczenia stosowania plików cookies na stronie mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na naszej stronie www. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego Baltic Towers i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z nami reklamodawców oraz partnerów a także przez podmioty współpracujące z operatorem Serwisu, a w szczególności: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), czy Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA).

Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):

w przeglądarce Chrome
w przeglądarce Firefox
w przeglądarce Internet Explorer
w przeglądarce Opera
w przeglądarce Safari
w przeglądarce Microsoft Edge

Każdy Użytkownik ma możliwość w każdej chwili usunąć swoje dane z naszej bazy w Analytics korzystając z wtyczki: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Każdy Użytkownik ma możliwość w każdej chwili zmienić ustawienia na Swoim koncie Google, by ograniczyć emisję reklam, które są mu wyświetlane https://myaccount.google.com/privacy#ads w sekcji Ustawienia reklam.

Techniki marketingowe stosowane przez Administratora w Serwisie

  • Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez usługę Google Analytics (Google Inc.
    z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/,
  • Operator stosuje techniki remarketingowe, pozwalające na dopasowanie przekazów reklamowych do zachowania użytkownika na stronie, co może dawać złudzenie, że dane osobowe użytkownika są wykorzystywane do jego śledzenia, jednak w praktyce nie dochodzi do przekazania żadnych danych osobowych od Operatora do operatorów reklam. Technologicznym warunkiem takich działań jest włączona obsługa plików cookie,
  • Operator korzysta z piksela Facebooka. Ta technologia powoduje, że serwis Facebook (Facebook Inc.
    z siedzibą w USA) wie, że dana osoba w nim zarejestrowana korzysta z Serwisu. Bazuje w tym wypadku na danych, wobec których sam jest administratorem. Operator nie przekazuje od siebie żadnych dodatkowych danych osobowych serwisowi Facebook. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek
    w urządzeniu końcowym użytkownika,
  • Operator stosuje rozwiązanie badające zachowanie użytkowników poprzez tworzenie map ciepła oraz nagrywanie zachowania na stronie. Te informacje są anonimizowane zanim zostaną przesłane do operatora usługi tak, że nie wie on jakiej osoby fizycznej one dotyczą. W szczególności nagrywaniu nie podlegają wpisywane hasła oraz inne dane osobowe,
  • Operator stosuje rozwiązanie automatyzujące działanie Serwisu w odniesieniu do użytkowników, np. mogące przesłać maila do użytkownika po odwiedzeniu konkretnej podstrony, o ile wyraził on zgodę na otrzymywanie korespondencji handlowej od Operatora,
  • Operator może stosować profilowanie danych w rozumieniu przepisów RODO.

Profile w mediach społecznościowych

W ramach naszych działań marketingowych prowadzimy profile na portalach:

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Wizytówka Google

Platforma społecznościowa Facebook dostarczana jest przez Meta Platforms, Inc, adres siedziby  1 Hacker WayMenlo Park, California 94025.  Administruje on całościowo strukturą IT Facebooka i pozostałych powiązanych platform i technologii  (Instagram, Messenger, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal, Novi). 

Informacje na temat przetwarzania danych na tych platformach dostępne są pod adresem https://www.facebook.com/privacy/policy

Serwis Linkedin dostarczany jest przez LinkedIn Corporation, z siedzibą  1000 W Maude , Sunnyvale, CA 94085, US, należy do grupy Microsoft.  Informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez serwis dostępne są pod adresem Polityka ochrony prywatności LinkedIn.

Serwis YouTube dostarczany jest przez Google LLC, 1600 Amphitheater Parkway, Mountainview, California 94043, USA, a w UE przez Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia. Informacje na temat przetwarzania danych przez serwis YouTube można znaleźć pod linkiem: https://www.youtube.com/intl/ALL_pl/howyoutubeworks/user-settings/privacy/.

Wtyczki do portali społecznościowych

Na naszej stronie znajdują się wtyczki do portali LinkedIn oraz Youtube.  Informujemy, że poprzez kliknięcie we  wtyczkę określonego serwisu, dane Użytkownika naszej strony w postaci na przykład adresu IP oraz  identyfikatora  przeglądarki, mogą zostać przekazane do odpowiedniego administratora danych danego serwisu (zwłaszcza jeśli Użytkownik jest zalogowany do tych serwisów), zgodnie z ich politykami prywatności. W celu uzyskania szczegółowych informacji na ten temat prosimy o zapoznanie się z polityką prywatności danego serwisu, do których linki znajdują się w punkcie powyżej.

Wizytówka Google

W celu badania satysfakcji klienta, korzystamy miedzy innymi z narzędzia wizytówka Google Moja Firma. „Wizytówka” to profil firmowy Baltic Towers widoczny w wyszukiwarce Google. Informujemy, zgodnie z zasadami dostawcy, że jeśli Użytkownik chciałby podzielić się swoją opinią na temat naszych usług, to w celu jej wystawienia powinien posiadać założone konto na google.com. Wystawienie opinii jest w pełni dobrowolne. Stanowi formę badania satysfakcji klientów w celu poznania ich poziomu zadowolenia z działalności firmy lub z oferowanych przez nią usług. Dodane opinie można w dowolnym momencie edytować lub całkowicie usunąć klikając w menu
i przechodząc do zakładki Twój wkład  w Mapach Google (podzakładka Opinie).

 Przetwarzanie danych na profilach Spółki w mediach społecznościowych

Informujemy, że za prowadzenie fanpage’a/profilu w mediach społecznościowych odpowiedzialność ponosi 
Baltic Towers Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, 80-873, ul. Na Ostrowiu 15/20, NIP: 7011133085. Jednocześnie informujemy, że dane osobowe przetwarzane za pomocą tych profili są współadministrowane wraz z podmiotami odpowiedzialnymi za prowadzenie określonych platform. Spółka gromadzi i przetwarza jedynie część danych udostępnianych nam przez Użytkowników danych serwisów.  Zapewniamy, że działanie naszego fanpage’a/profilu jest zgodne z wymogami, które są zawarte w regulaminach portali.

Poprzez funkcjonowanie naszego fanpage’a/profilu zbieramy i przetwarzany następujące dane osobowe:

  • identyfikator internetowy (zazwyczaj zawierający imię i nazwisko lub nick);
  • zdjęcie profilowe (dzięki niemu w niektórych przypadkach możemy poznać wizerunek Użytkownika);
  • inne zdjęcia (które również mogą przedstawiać wizerunek) wynikające z relacji fanpage-użytkownik, które otrzymujemy w wyniku podejmowanych przez Użytkownika aktywności na naszych profilach. Przekazywanie nam tych zdjęć jest całkowicie dobrowolne;
  • treść komentarzy oraz treść rozmowy prowadzonej przez aplikację do prowadzenia konwersacji, np. Messenger (w rozmowach tych Użytkownicy mogą podać nam np. swój adres e-mail, numer telefonu, otrzymujemy także opis, który Użytkownik zawiera w związku z okolicznościami naszej korespondencji).

Dane osobowe zbierane poprzez komunikację z Użytkownikami są przetwarzane tylko na potrzeby udzielenia odpowiedzi, jeśli istnieje taka konieczność. Aktywność Użytkowników związana z korzystaniem z naszego fanpage’a/portalu nie będzie archiwizowana poza serwisami, chyba, że będzie to konieczne w celach dowodowych. Przetwarzanie danych osobowych  na naszym fanpage’u/profilu odbywa się w oparciu o następujące podstawy prawne:

  • 6 ust. 1 lit. a RODO – czyli w oparciu o zgodę, którą Użytkownik wyraża kierując do nas zapytanie na profilu;
  • 6 ust. 1 lit. b lub f RODO – czyli w związku z zainteresowaniem naszymi produktami i usługami, w tym w związku z  chęcią zawarcia z nami umowy;
  • 6 ust. 1 lit. f RODO – w oparciu o nasz uzasadniony interes, którym może być na przykład przesłanie odpowiedź na przesłane zapytanie.

Informacje na temat Użytkowników, które posiadamy w wiadomościach będą przechowywane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania. W przypadku informacji, które posiadamy w ramach udostępnionych przez Użytkownika komentarzy, będą one dostępne na naszym serwisie do czasu usunięcia ich przez autora lub administratora. Co do zasady dane osobowe gromadzone przez serwisy tj. historia wpisów, historia aktywności w komunikatorach, historia aktywności poprzez aplikację Facebook/Youtube/LinkedIn podlega retencji na zasadach określonych regulaminem portali.

Każdy Użytkownik posiada, na zasadach określonych w RODO, następujące prawa w zakresie danych osobowych:

  • dostępu do treści swoich danych,
  • prawo do uzyskania ich kopii (jeśli będzie istniała taka możliwość),
  • prawo do ich sprostowania,
  • prawo do usunięcia,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania,
  • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania,
  • prawo do przenoszenia (jeśli będzie istniała taka możliwość),
  • prawo do wniesienie skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku stwierdzenia naruszenia przez nas przepisów z zakresu ochrony danych osobowych.

W przypadku jakichkolwiek żądań dotyczących wizerunku prosimy o wskazanie konkretnego zdjęcia.

Nawiązanie jakichkolwiek relacji pomiędzy administratorem a Użytkownikiem portalu jest w pełni dobrowolne, Użytkownik zawsze może wycofać swoją zgodę na przetwarzanie swoich danych lub zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania.

Nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany.

Dane mogą być transferowane poza EOG – np. do USA, gdzie znajdują się serwery dostawców portali. Co do zasady, transfer będzie odbywał się na bazie nowego programu Data Privacy Frimework. Więcej informacji znajdą Państwo tutaj:https://www.dataprivacyframework.gov/.

Zmiany w Polityce

Baltic Towers Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej polityce, co może wynikać z potrzeby dostosowania do zmian w przepisach prawa czy obowiązujących standardów prywatności, czy też rozszerzenia naszej oferty. W związku z tym o wszelkich zmianach Spółka będzie informowała stosownym komunikatem na swojej stronie internetowej.

Prawa autorskie

Wszelkie prawa do Serwisu: https://baltictowers.pl/,  w tym do wszelkich jego elementów graficznych, zdjęć oraz układu stron Serwisu oraz jakichkolwiek innych jego elementów – są zastrzeżone. Serwis oraz wszystkie jego  elementy są chronione przepisami prawa, w szczególności ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji  oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych.  

Aktualizacja: 15.12.2024 r.